banner

Γενικές Πληροφορίες Για Το Πετρέλαιο & Τους Πετρελαιοκινητήρες

Ιστορία-Εξέλιξη Του Πετρελαιοκινητήρα


«No. 67207». Έχουν περάσει περισσότερα από 112 χρόνια από την στιγμή που κατατέθηκε, με αυτό τον κωδικό, στο γερμανικό γραφείο κατοχύρωσης ευρεσιτεχνιών, η πατέντα του Rudolph Diesel σχετικά με ένα νέο τύπο θερμικού κινητήρα -αυτονανάφλεξης- που χρησιμοποιούσε ως καύσιμο το πετρέλαιο. Η λειτουργία των βενζινοκινητήρων ήταν ήδη γνωστή, από το 1886, χάρη στο Nicolas Otto. Ωστόσο, ήταν πολύ νωρίς για να αντιληφθεί κανείς πως οι κινητήρες diesel θα είχαν, αν όχι μεγαλύτερη, ισάξια σημασία καθώς σε αυτές βασίστηκε η βαριά -και όχι μόνο- βιομηχανία. Ας κλείσουμε όμως την παρένθεση, όταν ένα χρόνο αργότερα, εν έτη 1893, η ιδέα του γερμανού μηχανικού πέρασε από το λευκό χαρτί στην πραγματικότητα.

Λειτουργία-Τυποι Πετρελαιοκινητήρων

H λειτουργία ενός τετράχρονου diesel

  • 1η φάση-εισαγωγής: Το έμβολο ακολουθεί καθοδική πορεία δημιουργώντας υποπίεση. Όση ώρα η βαλβίδα εισαγωγής παραμένει ανοικτή ο θάλαμος καύσης γεμίζει με ατμοσφαιρικό αέρα που μπορεί να περιέχει και καυσαέρια αν υπάρχει σύστημα επανακυκλοφορίας.

Σχετικά με το βιοντίζελ

Όλοι οι πετρελαιοκινητήρες που προσφέρονται στην Ελληνική αγορά είναι υπερτροφοδοτούμενοι, υψηλής απόδοσης και στη συντριπτική τους πλειοψηφία προδιαγραφών εκπομπών ρύπων Euro 5 και Euro 6, με εκπομπές ρύπων κάτω από τα 100gr CO2/km  πράγμα που σημαίνει ότι απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας. Ο σύγχρονος πετρελαιοκινητήρας υψηλής απόδοσης χρειάζεται αντίστοιχης ποιότητας καύσιμο.